May The Fourth Be With You

Celebration 1 ProgramUnless you are a Star Wars geek er, "fan", you probably didn't know that May 4th is Star Wars Day.

Crap. I didn't even get a day off for it.

I should have. After all, I am an Uber-Fan.

Er, at least I was... until 2005 when regretfully I suffered a severe case of SWBO (Star Wars Burn-Out).

I succumbed shortly after I experienced the ultimate Star Wars trip - an invitation to George Lucas' Skywalker Ranch in California. I mean, what more could a science fiction nerd wish for? It was the culmination of years of dedicated fandom... nothing I would ever do again would top that.

Then I had to step back. Like a drug, it had taken over my life.

It had taken over my basement.

It had taken over my wardrobe.

It had taken over everything I did...

Don't believe me? Then check out this part of my old Star Wars website, which has been online since 1997:

Maureen Geeking Out at Star Wars Conventions

I can't believe it's been 10 years since that first Star Wars Celebration in Denver.

Yep, I not only watched Star Wars, I LIVED it. I worked for Rebelscum.com, spoke at conferences, worked with the stars, appeared on television, international radio and in the newspaper. I amassed a collection of over 7,000 items, all of which are still on display in my basement.

Even though I am not totally immersed in that Universe any longer, Star Wars will always hold a special place in my heart.

So Happy Star Wars Day. May the "Fourth" be with you, forever.



14 People would rather be commenting:

Shawn said...

Who knew? Well, not that I needed an excuse, but I think this calls for a watching of at least one of the films.

Hmm, a prequel or an original...

The Gossamer Woman said...

It seems so unlike you who seems otherwise very sane in every other way to have been this immersed in all that Star Wars madness. You seem like such a nice and normal person. I guess we all have our Dark Side. May the Force be with you!

Babs-beetle said...

I can honestly say that I have never been that much of a fan of anything, or anyone. I started a Beatles scrap book, when they first came out, and didn't get past the first few pages.
Maybe there is something wrong with me haha!

LadyBanana said...

Well it seems you are revealing a secret past there..lol

I must admit to never having watched it!

Maureen said...

Shawn: Ah, my favorite has always been Empire...

The Gossamer Woman: Who me, sane? What sane person takes photos of a stuffed toy whilst on vacation? Yes, I DO have a Dark Side indeed.

Babs: My sister had a bunch of Beatle stuff, then chucked it all when they split up. Oh how I wish she had hung onto them!

Lady Banana: Revealing yes, but not so secret; I am an openly-admitted Uber-Geek.

Vegas Princess said...

I knew you were a fan but I had no idea you were a FAN!!! WOW! You certainly were involved in that world.

Drowsey Monkey said...

Oh wow! I love you even more now!

I'm a total Star Wars geek too. And Trekie. Even been to conventions. When I had a house ... long before my days in apartments, I had my spare bedroom set up with all my stuff!

I have to say - I think I kinda burned out a few years ago too. But then a day like this comes around and I'm a geekazoid all over again.

May the fourth be with you.

I feel like I'm lithping now.

Drowsey Monkey said...

okay - I'm back. That website is COOL! LOL

And you have way more stuff than I do.

And ... it just hit me, you were at his ranch!?

Phew.

I'm impressed. It's sad, but I am impressed :)

Janet said...

I did not know about this particular holiday! I thought of you yesterday, Maureen, when I was at our LSS. We're getting the new Star Wars line and will be doing some type of special promotion. One of the staff brought in a Star Wars cookbook! We especially liked the Princess Leia Sticky Buns. :-)

Bruce said...

I used to think I was an uber-geek, but then I browsed through your collection. Now I realize that I am so normal, it almost hurts.

JoJo said...

Hey that's pretty cool! My cousin was really into the first 3 episodes from 77-83. She has the action figures and other stuff.

Why didn't you go down there to see Skywalker Ranch? We used to live pretty close to it actually, it's off Lucas Valley Road in Marin County.

Maureen said...

Vegas Princess: Oh, yeah. Into it BIG TIME. OCDers should never get that involved.

Drowsey: Now I know why we get along so well; we are geek sisters at heart... ha!!!! And yeah, I was at Skywalker Ranch; got private tours inside, had lunch at the Lucasfilm offices, saw things that very few people get to see..

Janet: Not Wookiee Cookies!!! I have that cookbook too (now, you aren't that surprised, are you???)

Bruce: Does it hurt to be normal? I wouldn't know (obviously).

Jo-Jo: Yes, I was at the Ranch. I spent a few days at the home of a Lucasfilm employee and got private tours of places any Star Wars fan would faint over... it was very surreal indeed.

Jill/Twipply Skwood said...

Yeah, I actually thought of you last Monday when my would-be-stepdaughter told me, "May the fourth be with you!" We might actually see the movie today for mother's day. :-)

Jill/Twipply Skwood said...

Oops, except apparently I'm not geeky enough to hang out here, because the movie we saw today (for mother's day was Star TREK and not Star WARS. Oh well.

Related Posts with Thumbnails

Yeah, I should be doing laundry, yardwork, cleaning the house or planning meals. But frankly, I'D RATHER BE BLOGGING... about things like this.

Wanna know more?
Click the "About Me" tab above.

Wanna read more?
Click below for the Archives.


Subscribers

Subscribe in a Reader

Subscribe in a reader

Or enter your email address:


MY ART BLOG:



Alltop